سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مزایای استفاده از جا مایع چشمی

جا مایع چشمی اتوماتیک که به عنوان صابون بدون تماس یا بدون لمس نیز شناخته می شود ، به طور خودکار مقدار کنترل شده محلول صابون را توزیع می کند. هنگام شستن دست ها ، دست کاربر زیر نازل و قبل از سنسور قرار می گیرد. سپس سنسور فعال شده مکانیزم پمپ را فعال می کند تا مقدار صابون از قبل اندازه گیری شده را به طور خودکار از نازل خارج کند. در زیر ما 3 نوع مختلف دستگاه جا مایع چشمی اتوماتیک را بر اساس انواع سنسورها مورد بحث قرار می دهیم: سنسور مبتنی بر رادار ، سنسور عکس و سنسور مادون قرمز غیرفعال.

حسگر مبتنی بر رادار ، انفجارهای انرژی مایکروویو را ارسال می کند و منتظر می ماند تا انرژی منعکس شود. وقتی دست ها در نزدیکی نازل قرار می گیرند ، انرژی ساطع شده از سنسور به طور نامنظم به عقب بر می گردد که باعث پخش صابون می شود. سنسورهای مدرن مورد استفاده در دستگاه های جا مایع چشمی الکترونیکی از نور مادون قرمز با طول موج در محدوده 850 نانومتر استفاده می کنند. سنسور موجود در دستگاه جا مایع چشمی اتوماتیک از یک امیتر و یک کلکتور استفاده می کند. ساطع کننده پالس های نور مادون قرمز را ارسال می کند در حالی که کلکتور ، که در راستای همان ساطع کننده قرار گرفته است ، در حالت خاموش نشسته و منتظر احساس پالس ساطع شده است. هنگامی که هیچ دستی در جلوی دستگاه وجود ندارد ، هیچ انعکاسی از نور صورت نمی گیرد و بنابراین ، نبض حس نمی شود. اما هنگامی که عقربه ها در مسیر نور ساطع شده قرار دارند ، بخشی از نور مادون قرمز ساطع شده در جهت جمع کننده برگشت داده می شود و سپس ولتاژ تولید را فعال می کند تا پمپ را روشن کند.

سنسور عکس از دو قسمت تشکیل شده است: منبع نور متمرکز و سنسور نور. هنگامی که عقربه ها در راستای پرتو نور قرار می گیرند ، مکانیسم پمپ با اختلالی که توسط حسگر نور حس می شود فعال می شود.